Pages

Monday, July 26, 2010

berkongsi..


hmm.. tadi En Hunny call. lepas dia balik dari kl pagi tadi. borak punye borak, masuk la bab furniture umah. dia dah pegi tengok kat kedai kawan dia, and dia dapat rm3k utk 1 set bilik tido+tilam, L shape sofa, rak tv, meja makan, rak kasut, kabinet dapo n rak dapo. boleh tahan, cume aku rasa kalau amek kat Cavenzi macam boleh dapat lagi banyak dengan bugdet macam tuh. tapi, bukan tu yang aku nak cerita kat sini.

dia nak aku share bayar furniture tuh. memang selama ni, kitorang dah decide untuk share bayar ape-ape pun. cume aku macam terfikir la.. bukan ke tu jadi tanggungjawab dia untuk sediakan rumah yang lengkap untuk aku? pastu dia kata, dia beli furniture.. n aku akan beli peti ais, tv n mesin basuh. bukan ke modal untuk semua tu lagi besar dari rm3k tuh?
lepas tuh, dia senyap.. lama. selalu aku yg senyap, n dia akan tanya kenapa.. tapi petang tadi terbalik. dia senyap n aku yg tanya kenapa. 

aku tuka topik, n kami borak pasal benda lain. tapi, situasi x sama macam tadi. x seronok.
then aku biar dia tido. penat seharian di kl. dalam pada tu, aku terfikir.


aku kah yg ego n x boleh nak berkongsi sebenarnya??
aku selalu marah bila dia x pandai nak kongsi cerita dengan aku.. aku sangat x puas hati masa mula-mula dapat tahu yang dia akan pindah rumah bujang baru lepas rumah lama Fitree amek balik. sangat geram bila dia kantoi smoking after a year kami kenal.

tapi, kenapa bila dia cakap nak share something yg melibatkan duit, aku sentap??
nampak sangat lah kan..? 

Ya Allah, rupanya aku yg dah banyak silap.. aku yang x sedar lagi maksud sebenar berkongsi.. macam mana aku nak lalui hidup dengan dia kalau aku sendiri x faham apa itu "share"? tapi, syukur jugak aku sedar sekarang. dia x pernah pun merungut bila aku degil sangat nak amek kereta hari tu. bila aku yg langgar kereta orang, tapi dia yg keluar duit. bila aku yg boring kat rumah, dia yg bayar bil broadband tiap-tiap bulan.

papa.. mama mintak maaf.. rasa berdosa sangat.. 

1 comment:

cT saLwani said...

~it's ok my fren... biasa la tu....anggap ia sebagai pengalaman yg bisa m'buat kita m'jd s'org yg lebih matang....S.M.I.L.E~

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers