Pages

Friday, July 23, 2010

rojak

sedapnye.. 
tapi entry bukanlah pasal rojak mamak dekat CIMB yg manis-manis pedas tuh..
=p

hari ni aku ekut mak pegi beli barang lagik..
berjaya mendapatkan bunga telur yg aku rasa cantik *mak pon kata cantik*, tempah pakej hantaran..
actually, aku teringin nak buat sendiri.. sebab bile tengok yg kedai tu display, sangat simple. tapi mak kata, x payah. lagi senang kalau suruh diorang buat jerk, then aku tunggal amek n masukkan je barang hantaran dalam tuh.. hmm~ ekut mak lah.. *mak adalah banker aku.. harus dengar kata mak*

balik, buat senarai  barang-barang yg dah beli. then senaraikan menu untuk katering. since ayah dah merajuk dengan mak, makanya aku kena settlekan hal ni berdua sajo..
terpaksa lah.. ape boleh buat..

awal bulan depan nak pegi hunting kad kawen plak. En Hunny Bunny ajak pegi tempat yg kawan dia tempah, kat Umbai Melaka. *erkk..bley singgah makan ikan bakar x? ngehehe*
Mak minang n Ayah minang pon nak ekut.. nak tengok door gift untuk kenduri belah sana. okey la.. x kesah.. aku ingat nak amek jugak, sebab kwn En Hunny Bunny kata boleh dapat dalam RM2 siap 6 jenis makanan n beg skali. aku macam x caya sebab murah sangat.. tapi x pe lah.. kite tengok dulu.. kalau kena caranya, bley jimat sket kan..

belah sini mak dah beli paper bag n plastic bag untuk kiddos. cume aku masih confius dengan doorgift. ari tu mak kata x payah bagi. bagi makanan je.. makcik kata, dari bagi muffin/cuppies yg harga seketul singgit tuh, baik bagi something yang orang boleh simpan n ingat. betul, tapi x ramai yang appreciate doorgift yg diorang dapat. sebab aku pun penah buat.

nak tempah kad pun masalah jugak. mak kata jemputan belah sini ramai. dalam 1500+. aku terkejut jugak.. ye ke?? sebab rasanya x la ramai macam tuh. aku inagt nak tempah kaad dalam 700 macam tu n rest tu if x cukup aku nak fotostat jerk. aku tengok orang sini ramai yang buat macam tu. hajat di hati nak DIY je, buat yg sesimple mungkin untuk bagi kat orang taman n kampung. buat lah jemputan untuk 1 majlis je *belah aku*. tapi, mak pulak x nak. kata nya, karang penat dia nak menjawab kalau orang tanya menantu dia orang mana. ok lah, fine.. ekut kata mak lagi..

aku cuma dapat kuasa penuh untuk buat bilik aku nanti. hari tuh jalan kat SOGO ngan wanie, nampak cadar AKEMI tengah sale. rata-rata harga pun dalam RM250 n below. aku memang dah lama suke cadar ni. sebab aku nak yg simple jerk.. hiasan dia yg akan buat bilik aku nampak cantik. hari tu tengok kat Jakel sini, cantik cadar tu. agak menepati citarasa aku lah.. tapi mahal RM380.. maybe bagi orang kat luar, harga tu murah. tapi pada aku, still mahal lagik. aku tak nak membazir duit mak n ayah. *diulangi, mereka adalah banker saya*

opps~
nak cerita jugak pasal seorang lelaki..
huhu~
bulan lepas aku accident. masa tuh otw nak pegi PD, n aku drive sorang sebab wanie dah balik Kedah. first time drive sorang jauh-jauh..slalu dengan wanie sampai seremban, then baru aku sorang. nasib lah, kat tengah highway tu ujan lebat selebatnye. aku yang first time ni, sangat gabra tapi cuba untuk cool. cool la sangat, sampai kete depan brek pun aku x perasan. stop tepi, settle luar. aku admit aku yg salah, n aku akan jumpa owner kete *si driver cuma sewa jerk*.. nasib lah aku kenal die. then, aku terus gerak ke PD dengan 1001 rasa. takut kena marah ngan En Hunny Bunny. cut short cite, aku kena RM250 untuk kete aku.. *bukan aku, En Hunny Bunny sebenar nya*.

balik segamat, aku settle ngan ayah. ayah kata kat en owner, repair n anta bil tu kat umah. aku tunggu sebulan, takde pun nak anta. padahal kete dah elok.. ntah-ntah dah bagi orang lain sewa plak. tiba-tiba hari rabu hari tuh, wife dia call n anta bil yg dah hampir lunyai tu ke rumah. harga barang RM202 n upah RM50. ada 4 barang yg dia beli, tapi 1 ape pun aku x faham. ayah bagi duit RM200, n aku kata kat si wifey if ada apa-apa masalah datang jumpa aku kat rumah. aku tau aku salah, so aku responsible la kan. tapi jangan ingat aku budak, senamg je nak bohong aku. Am yg pomen kete pun kata x sampai pun RM200 barang+upah tuh. 

n aku masih menunggu en owner untuk datang jumpa aku.. *dalam hati agak cuak. tapi memikirkan yg ayah akan support aku, x cuak sgt la*

hmmm~ macam-macam masalah plak kan..



No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers